Terug

Premiepercentages en maximum premieloon 2026

11 december 2025
Sociale verzekeringen

De minister van SZW heeft de premiepercentages voor de sociale verzekeringen en het maximum premieloon voor 2026 vastgesteld.

Verzekering20252026
 AOW  17,9%  17,9%
 Anw    0,1%    0,1%
 Awf, lage premie    2,74%   2,74%
 Awf, hoge premie    7,74%   7,74%
 Ufo    0,68%   0,68%
 Aof, hoge premie    7,64%   7,63%
 Aof, lage premie    6,28%   6,27%
 Opslag kinderopvang    0,5%    0,5%

Het maximum premieloon bedraagt in 2026 € 79.409. Het maximum dagloon is 1/261 deel daarvan en komt uit op € 304,25.

Bronvermelding

  • datum: 11 december 2025
  • bureau: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
  • karakter: besluit
  • nummer: stcrt-2025-42324
247d8aef7567ce1260f7fe1213afda41

Misschien ook intressant

Sociale verzekeringen
Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29
De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1 januari 2027 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar of ouder € 15,29. Voor mensen die jonger zijn dan 21 jaar gelden van het
Eindejaarsactualiteiten
Eindejaarstips dga en bv
Salaris dga De dga en zijn partner zijn wettelijk verplicht om voor hun werk voor de bv ten minste een gebruikelijk loon te ontvangen. Het gebruikelijk loon moet minimaal het hoogste zijn van de volgende drie bedragen: 100% van het loon uit de
Eindejaarsactualiteiten
Eindejaarstips privé
Jaarruimte benutten Premies voor lijfrentevoorzieningen zijn onder voorwaarden aftrekbaar. De premies zijn aftrekbaar voor mensen die op 1 januari niet meer dan vijf jaar ouder zijn dan de AOW-leeftijd. De aftrek is begrensd op 30% van de